ZoZuidAs is opgezet door drie jonge vrouwen. Temidden van turbulente tijden zijn wij onze carrière begonnen op de Zuidas als advocates en bankier. Het is geen Londen, het is geen New York, maar de Zuidas staat voor een beetje zakelijke glamour in de polder. Wij beschrijven wat er leeft op die vierkante kilometer kantoorspeeltuin bij het WTC, want we kennen het wel en wee van de Zuidas van binnenuit. De kredietcrisis liet ook de Zuidas niet onberoerd. Na 3 maanden dalende billables en dagelijks terugkerende hyvesmarathons, hadden wij tijd en inspiratie om onze habitat wat beter te bekijken. Onze observaties plaatsen we sinds 2009 online. Geniet ervan en stuur de posts door! Onze stukken verschijnen o.a. in Glamour. Voor tips en commentaar zijn we te bereiken via zozuidas@gmail.com







donderdag 7 mei 2009

Conference callen

“If you are the moderator please press #, if you are a participant, please wait until the moderator activates the call. ‘PIEP”. “Hello? This is Deepak from India, who is in the call? Hello? Hello?” “Hi Deepak this is Scott, from London, I think Singapore and Moscow are in as well.” “PIEP.” “Hello? “Hello?” This is Jan from Amsterdam, who is all in the call?.... Na een half uur is het eindelijk duidelijk wie er allemaal aan de lijn hangen. De pret kon beginnen. Met acht keurig in pak of mantelpak gestoken collega’s zitten we nu al twee uur richting de zwarte luidsprekers op de tafel te praten. De chaos is compleet. Langzaam articulerend, zodat ook de andere kant van de wereld begrijpt waar ze naar toe wilt, probeert de voorzitter van de call er nog wat van te maken. Het wil niet baten. De meeste conference callers waren na een uur al de draad kwijt en de verveling is toegeslagen. In London is iemand zijn teennagels aan het lakken, in Mumbai zijn ze curry aan het eten en in NY worden de facebook foto’s van de collega’s bekeken.
Alleen Singapore doet nog mee. “Yes, hello, this is Lillian from Singapore, I agree we should take a more careful approach to this” I think..’PIEP”. Voor de niet conference callers onder ons; een piep tijdens de meeting betekent dat iemand de call verlaat. In dit geval was dat zomaar. Onaangekondigd. Wat doe je dan als voorzitter? Vragen wie er weg is gegaan? Of gewoon maar doorgaan en doen alsof er niets is gebeurd? Mijn voorzitter koos voor het laatste. “Yes Lillian, please contin.. ‘PIEP’. Weer iemand weg. ‘PIEP’. Nog eentje. De paniek was te lezen op het gezicht van de voorzitter. Ik had een beetje medelijden met haar. Toch lullig. En hoe los je dit op? “Okay, to summarize: We are on the verge of making some difficult decisions. Let’s think about the issues discussed and try to discuss them further tomorrow in another conference call. Have a nice day! I will send you the renewed action list. PIEP.”
Morgen bel ik gewoon in en zit ik aan de andere kant van de lijn, mijn hyves profiel kan wel een update gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen