ZoZuidAs is opgezet door drie jonge vrouwen. Temidden van turbulente tijden zijn wij onze carri├Ęre begonnen op de Zuidas als advocates en bankier. Het is geen Londen, het is geen New York, maar de Zuidas staat voor een beetje zakelijke glamour in de polder. Wij beschrijven wat er leeft op die vierkante kilometer kantoorspeeltuin bij het WTC, want we kennen het wel en wee van de Zuidas van binnenuit. De kredietcrisis liet ook de Zuidas niet onberoerd. Na 3 maanden dalende billables en dagelijks terugkerende hyvesmarathons, hadden wij tijd en inspiratie om onze habitat wat beter te bekijken. Onze observaties plaatsen we sinds 2009 online. Geniet ervan en stuur de posts door! Onze stukken verschijnen o.a. in Glamour. Voor tips en commentaar zijn we te bereiken via zozuidas@gmail.com







dinsdag 26 januari 2010

Bloggers

On Fashionblogs from Mary Scherpe on Vimeo.


Wat wil jij later worden Hendrikje? Hendrikje wil later Blogger worden. Bloggers zijn de nieuwe rocksterren.

Neem Bryan, een negentienjarige Filippino die door John Galliano is bestempeld als een van de meest invloedrijke recesenten op mode gebied. Bryan heeft gewoon een goede internetverbinding, thuis in Manila, en impeccable taste. En ok, hij spreekt een aardig mondje over de grens. Bryan, net als de Coveted, Sartroialist of Nalden zijn early adapters. Zij zijn er om jou te vertellen wat’s hot en not via de wondere wereld van het web. Dat is natuurlijk een heerlijke gedachte. Als Beth Dito Idol kan worden is het voor jou misschien ook niet te laat. Op je zolderkamer, achter je pc.

Dan twitter en twieter jij er de hele dag op los over wat je allemaal niet enorm belangwekkend, ontroerend, opvallend, mooi, schandalig of anderszins de moeite van het vertellen waard vindt. Op je zolderkamer. Nou kijk en je oma en jongere zusje zijn misschien best geïnteresseerd in jouw verbale diarree.

Een tijd terug las ik nog dat er op het World Web een virtueel kerkhof aan ongebruikte of stilletjes gestorven blogs lag. Twitter was het nieuwe medium. Iedereen aan de tweets. De spanningsboog van een goudvis kan je met dat gekwetter nog net overbruggen. Maar Twitter is niet om verhalen te vertellen, Twitter is om de aandacht te trekken.

Twitter is voor de blogger wat Reuters is voor de traditionele journalist. Bij nieuwsredacties zien die de hele dag persberichten van bijvoorbeld Reuters voorbij ratelen in hun inbox. Aan de journalist of redactielid om een geschikte selectie te maken voor het avondjournaal.

Bloggers worden niet alleen gevolgd maar volgen ook hun peers. Hoe meer jij op de hoogte bent van andermans leuke weetjes, des te meer up to date heet je zelf door het leven te gaan. Dus verwijst iedere blogger naar de blogs van andere urban icons en volgt eenieder zijn eigen volgelingen op twitter. Druk druk druk, als leek weet je door de waterval van tweets niet meer waar je moet kijken. There comes the blogger. Die legt jou uit wat er toe doet en niet.

De oligarchie van de Young and Happening.

Hoe komt Hendrikje daar tussen?In de eerste plaats kan je je blog beperkten tot iets waar jij helemaal gezellig van wordt zoals arbitrale vonnisen, aardappelen of games. Sleep overal RSS feeds vandaan, volg andere early adapters op tweeter. Voila. Fortune & virtual fame. Kijk je shinen in het licht van je laptop.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen