ZoZuidAs is opgezet door drie jonge vrouwen. Temidden van turbulente tijden zijn wij onze carrière begonnen op de Zuidas als advocates en bankier. Het is geen Londen, het is geen New York, maar de Zuidas staat voor een beetje zakelijke glamour in de polder. Wij beschrijven wat er leeft op die vierkante kilometer kantoorspeeltuin bij het WTC, want we kennen het wel en wee van de Zuidas van binnenuit. De kredietcrisis liet ook de Zuidas niet onberoerd. Na 3 maanden dalende billables en dagelijks terugkerende hyvesmarathons, hadden wij tijd en inspiratie om onze habitat wat beter te bekijken. Onze observaties plaatsen we sinds 2009 online. Geniet ervan en stuur de posts door! Onze stukken verschijnen o.a. in Glamour. Voor tips en commentaar zijn we te bereiken via zozuidas@gmail.com







zondag 2 januari 2011

Kantoorvoornemens 2011

2010, we hebben het weer gezien. 2011, met je kop door de helluf. Althans, zo voelt het na die sloten wit, rood en bubbels, na tientallen diners en evenzoveel brakke happen the day after.
Mijn vatenstelsel kan zich inmiddels meten met dat van mijn kettingrokende "Eten is voor losers, ik drink alleen gin" oma.

Nu zit ik met een cholesterolprobleem en mijn laatste glas rode wijn (echt, de laatste) na te denken over morgen. Dan begint werkjaar 2011 in al zijn glorie. Wat ga ik dit jaar anders doen?

Met stip op 1:
In 2011 ga ik altijd op tijd naar kantoor. Op maandagochtend om 08:30, de rest van de week uiterlijk om 09:30 binnen. Niet meer van die sneue stiekeme entrees via het trappenhuis. Met een jas alvast uitgetrokken en over de arm schichtig om de deur kijken of je baas op de gang loopt. Trip trip trip de gang over naar je kamer, waar je kamergenoot je meewarig aankijkt terwijl je een loodgieter, tandarts, ander halfzacht excuus mompelt. Nein! Ik verban het stoute kind in mezelf naar de gang in 2011!

Nummer 2:
Mijn inbox zal op elk moment uit maximaal 10 e-mails bestaan. Inkomende e-mails worden vanaf nu terstond afgehandeld. Daarna worden ze gefiled in ordentelijke mapjes. Deze week zal ik me door de krochten van inbox 2010 worstelen. Outlook zal vanaf nu de Duitse nationaliteit aannemen: Grundlich und Punktlich!

Nummer 3:
Ik ben op kantoor om te werken. Niet van dat geouwehoer bij het cappuccino apparaat. Geen AIVD-stijl onderzoeken naar de antecedenten van scharrels. Asos-schmasos. Niet van dat paniekerige wegklikken als er een collega binnenkomt. Vanaf maandag 3 januari 2011 zal er van 09:30 (08:30 op maandag) tot 19:00 gewerkt worden.

Wat zijn jullie goede kantoorvoornemens?.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen